78156

Včelařská konference

(Internetová stránka otevírající prostor pro komunikaci včelařů)



Jméno: E-mail:
Téma:
Příspěvek:
Jmeno sladkeho produktu vcelHeslo: Opište červené slovo pozpátku do kolonky.

U vašeho příspěvku bude zobrazena IP adresa, ze které příspěvek odesíláte.
Délka příspěvku je omezena na 10000 znaků.

Prosíme účastníky konference, aby při podání nového příspěvku do konference vždy vyplnili kolonku "téma". V případě, že reagujete na některý již uveřejněný příspěvek, tak to důsledně čiňte pomocí funkce "Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo...", která je k dispozici vpravo vedle každého zobrazeného příspěvku. Funkce, která je pro každý zobrazený příspěvek k dispozici: "Zobrazit odpovědi na tento příspěvek.", bude správně fungovat jen v případě, že budete dbát výše uvedených pokynů.)


Zběžné zobrazení

Archiv Včelařské konference


NitraM (94.113.9.57) --- 23. 6. 2010
Re: Ceny medu

PavelN: "...dnes to je normální obchodní jednání. Takhle funguje tržní hospodářství."
_____________________

Zde je jeden základní problém: Vy se podobným jednáním snažíte získat neoprávněnou výhodu na trhu. Přičemž fungující tržní prostředí je v teoriích definováno důležitou zásadou: každý účastník tržní směny vstupuje do tohoto vztahu za předem známých podmínek, které jsou (a to je důležité) stejné pro všechny. Existuje vždy transparentní cenová nabídka a transparentní poptávka, obojí jako výsledek racionální kalkulace, které se v tržním prostředí setkávájí (a utvářejí cenu). Tneto prvek je tím, co nás odlišuje od různých "bazarů" v jiných částech světa, kde výsledná cena vzniká dohadováním a smlouváním.
Problém tedy nastává nyní, kdy se člověk takto snaží obcházet předem nastavená pravidla obchodu (která je ovšem výrazně pokřivena již tím, že prodávající se paradoxně nesnaží prodat co nejvíce svého zboží a brání kupujícímu v nákupu, což teoreticky není možné), ovšem nikoli s majitelem dotyčného zboží (tedy s majitelem onoho obchodu, kterého by dotyčný včelař měl obdarovat, chce-li tedy získat onu výhodu. Přitom ale dobře ví, že majitel by tratil ve výsledku na dotovaném cukru mnohem více, než by od včelaře mohl získat za darované produkty), ale pouze s někým, kdo není vlastníkem toho cukru, ale je skrze něj nyní možno dobrat se výhody (který přitom nic netratí, stejně jako zákazník, ale pouze získává - ovšem na úkor vlastníka). Zde je to prkotina, ale pak to funguje v celé společnosti, stejně jako to fungovalo v nedostatkovém plánovaném hospodářství, v oblasti přidělování bytů, úřednických potvrzení atd. Normální stav to není, to mi nikdo nenamluví...

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 45421


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

   
PavelN (193.179.220.250) --- 23. 6. 2010
Re: Ceny medu

"Zde je jeden základní problém: Vy se podobným jednáním snažíte získat neoprávněnou výhodu na trhu. Přičemž fungující tržní prostředí je v teoriích definováno důležitou zásadou: každý účastník tržní směny vstupuje do tohoto vztahu za předem známých podmínek, které jsou (a to je důležité) stejné pro všechny. Existuje vždy transparentní cenová nabídka a transparentní poptávka, obojí jako výsledek racionální kalkulace, které se v tržním prostředí setkávájí (a utvářejí cenu). Tneto prvek je tím, co nás odlišuje od různých "bazarů" v jiných částech světa, kde výsledná cena vzniká dohadováním a smlouváním. "
------------------------
teoreticky to tak být nemá, já vím, ale v praxi to tak funguje. A ne jen s cukrem. Logickým závěrem pak může být, že to co nazýváme trhem je ve skuteřnosti jen nějaký ten bazar bez pravidel.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 45422


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Všechny správně vytvořené příspěvky na toto téma





Klikněte sem pro nápovědu